sobota 18. prosince 2021

vánoční skořicové hvězdičky

 

V každé rodině jsou oblíbené druhy vánočního cukroví, které se dědí z generace na generaci, ale čas od času přijde chvíle pro změnu.

Taky jsem chtěla nějakou změnu i z toho důvodu, že ty doby konzumace cukroví ve "velkém" jsou pryč a některé ty každoroční stále stejné druhy už se tak nějak přejedly.

Na internetu se mi začaly poměrně často nabízet skořicové hvězdičky, ale moc se mi nelíbily, neb byly na vrchu potřeny sladkou bílkovou polevou, kterou nemám ráda a snesu ji tak akorát na perníčkách a to v ní musí být přidaná citrónová šťáva, aby se ta sladkost trochu srazila.

Takže, "internetové "skořicové hvězdičky byly pasé a tak jsem vzala do ruky starou dobrou "Sandtnerku" a na straně 379 (vydání z roku 1947) jsou, hurá, skořicové hvězdičky a bez bílkové polevy.

 ingredience na  skořicové hvězdičky:

  • 140 g hladké mouky
  • 140 g moučkového cukru
  • 140 g neloupaných mletých/strouhaných mandlí 
  • 5 g mleté skořice
  • 1 - 2 tlučené hřebíčky
  • 140 g másla
  • 2 žloutky
  • citrónová kůra z půlky citrónu
  • špetka soli

Ze všech ingrediencí vypracovat těsto, zabalit ho do potravinové fólie a nechat v lednici odpočinout. Z vyváleného těsta vykrájet hvězdičky a ty položit na plech, vyložený pečicím papírem. Dle originálu má být těsto vyválené na tl. 10 mm, já jsem těsto vyválela tak na 5 mm, aby toho bylo víc. 

Hvězdičky zlehka potřít vodou  a dát péci při 150 stupních cca 10 - 12 minut (každá trouba peče jinak, ale to má každý asi už vyzkoušené). 

V originálním receptu se hvězdičky mají ještě posypat krystalovým cukrem, což jsem udělala, ale příště toto vynechám, protože hvězdičky jsou sladké až dost. Bohužel jsem je ochutnala, až když jsem měla hotové dva plechy, takže ten třetí plech, z poloviny zaplněný, jsem už necukrovala.

Hvězdičky se při pečení trochu roztečou, to ale nemá vliv na chuťové vlastnosti. Možná by pomohlo, péct je při nižší teplotě o něco déle. To budu muset vyzkoušet až zase za rok.


 



 



1 komentář:

  1. Shodou okolností jsem si tenhle recept taky četla, ale pak jsem usoudila, že cukroví mám už dost :o)
    Určitě je moc dobré!
    Dito, přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat