sobota 31. prosince 2011

celerový salát s jablky

Řekla jsem si, že sem hodím ještě jednu rychlovku, než skončí tento rok. Mohla bych ještě napsat něco málo o kupování kapra v Kladně (rodilý Kladeňák by teď okamžitě poznal, že jsem náplava, protože říkám V Kladně a ne NA Kladně), které bylo utrpením pro prodejce a ještě větším pro mě. Několik let jsem totiž kapra kupovala pořád u stejné party prodejců, kterým šla práce pěkně od ruky, a kterou někdo letos odstrčil a nám podstrčil "umělce", kteří snad rybu ani nikdy neviděli. Byl na ně tak úděsný pohled, že jsem se divila, že mají ještě všechny prsty. A co má tohle společného s poslední uvařenou rychlovkou v tomto roce? Vůbec nic. Jen takový malý "oslí můstek" mezi první větou příspěvku a seznamem ingrediencí.

ingredience:
  • 1 hlávka celeru, nakrájená na nudličky (asi jako jsou sirky)
  • 2 jablka, nakrájená na malé kousky
  • 2 polévkové lžíce cukru krystal (použila jsem třtinový)
  • cca 1/2 čajové lžičky soli
  • šťáva z 1/2 citrónu
  • hrst nasekaných lískových ořechů
  • trochu majonézy

V míse promíchat celer s jablky a citrónovou šťávou. Pak přidat cukr, lískové oříšky a trochu majonézy a nechat chvilku rozležet.


Recept jsem dostala asi před rokem od kamarádky a k realizaci jsem se dostala až nyní, tzn. 31. 12. 2011. Salát je vynikající, přímo bych řekla žravý.
Ještě jedno důležité upozornění - celer nestrouhejte, ale dejte si s tím trochu práce a nakrájejte ho, odměnou bude mnohem lepší chuť.

16 komentářů:

  1. Dittko,vypadá dobře,nemám celer,tak se konat nebude,ale do příštích dnů se bude hodit, Daja

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tenhle salátek určitě vyzkouším. Vypadá svěže, Já letos zkoušela originál vlašský salát - bez brambor a taky mne překvapil svou svěží chutí.
    Mnoho kulinárních nápadů a pokusů v novém roce 2012 přeje HaF

    OdpovědětVymazat
  3. Dittu, občas ho dělám a miluji ho! Jen dávám vlašské ořechy.
    I v novém roce se těším na tvoje vaření!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, to krájení je dobrý fígl. Miluji cerelovou remuládu!

    OdpovědětVymazat
  5. Dajo, neváhej, kup celer a začni krájet (to je ta nejúmornější část), a když tam místo majonézy lupneš nějaký dobrý jogurt (řecký, smetanový,...), tak to bude salát dietní (pokud člověk nesní celou mísu naráz, což bych já s chutí udělala) :-))

    Hanko, děkuji ti za stylové přání do nového roku. Salát vyzkoušej, určitě nebudeš zklamaná. Ten originál recept na vlašák u tebe určitě omrknu.

    Heleno, taky jsem chtěla dát vlašské ořechy (nemohla jsem zprvu najít lískáče), ale říkala jsem si, že mají hodně výraznou chuť, tak se mi do toho nechtělo, ale jak píšeš, očividně to jde.

    Renato, tenhle "fígl" jsem se kdysi dočetla v nějaké francouzské kuchařce. A pak ještě mockrát v tom smyslu, že třeba zelenina do polévky nakrájená na drobno a restovaná na másle má mnohem lepší chuť, než zelenina nastrouhaná a restovaná na másle ...

    Všechny vás zdravím, konečně v tom novém roce, a přeji hezkou sváteční neděli. Ditta

    OdpovědětVymazat
  6. Manžel miluje celr v jakékoli podobě a stavu, já se milovnicí celeru pomalu ale jistě stávám také, takže tenhle salátek určitě brzy vyzkouším, vypadá nádherně lehce a svěže.

    OdpovědětVymazat
  7. Madlo, vyzkoušej ho. Jak vypadá, tak i chutná a ani druhý den není až tak moc "unavený".

    OdpovědětVymazat
  8. to vypadá nádherně...vyzkoušíme...díky.

    OdpovědětVymazat
  9. Amélie, vyzkoušejte, nebudete zklamaní. Je to opravdu moc dobré, ale chce to věnovat péči tomu krájení.

    OdpovědětVymazat
  10. Ten salát znám, tedy nikoli recept, ale jídlo samotné. Jezdívala jsem na něj do jedné poměrně vzdálené restaurace a nikdy mi nechtěli dát recept, tak že ho určitě vyzkouším.
    Jinak už jen dodám....moc pěkný oslí můstek, povedl se:)
    Přeju vše dobré do nového roku:)

    OdpovědětVymazat
  11. eL Familia:
    To mě těší, že se ti líbil ten můj oslí můstek. Zdá se, že jsem ti asi ušetřila čas, který jsi trávila na cestě do restaurace :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže za prvé ,ten salát je fakt bezvadný,zůstala jsem u majonézy protože jsem nepolepšitelný mlsoun,papali jsme ho s domácími rohličkami od Káji Gotta,no a za Tvou trpělivost se mnou a za dobré recepty máš u mě ocenění ,tak se měj ,Daja

      Vymazat
    2. Dajo, díky. Jsem ráda, že vám chutnalo a s tou trpělivostí to není tak hrozné :-))

      Vymazat
    3. Ahoj Dittko ,já nic nekutila,musím si pozvat syny a zetě at makají ,jen jsou někdy protivní pořád něco mudrují ,at si koupím jiné dělo ,že ten můj pc je křáp....a ještě je musím počastovat....asi zavolám holkám to bude jen za kafe a zákusek,tak jsem si děcka vychovala chi chi,snad se to podaří nějak zkorigovat ,a ještě mimo salátu si tě vážim a mám Tě ráda, papa Daja

      Vymazat
    4. Já vím, že to nebylo jen kvůli salátu. Jsi fajn a myslím, že se nebereš moc vážně (jako já) a to je bezva.
      S tím tvým blogem mě napadla ještě jedna věc - nezměnila jsi třeba nějak název blogu? D.

      Vymazat
    5. Dneska jsme měli oslavu ,můj muž měl narozky a také moje mamka všichni tu byli a nikdo na nic nepřišel,jen že jsem změnila barvu ,název je stejný a mimo to všichni mě najdou není problému ,oni spíš myslí,že tě někdo heknul,já mám zas problém s Emily a jejím blogem Nostalgia,snad se to upraví ,vím,že holky na blogách také psaly,že mají problémy,jo a také se nedostanu na blog Monis,to mě také štve,tak asi trpělivost,jinak ti budu psát dopisy a to si teprv se mnou užiješ srandy ....Daja

      Vymazat