středa 7. května 2014

rychle mizející pomerančovo - čokoládový chlebíček

Nemám moc ráda používání zdrobnělin, ale nějak mě nenapadl lepší název pro tuto dobrotu. Asi jsem se inspirovala naším známým biskupským chlebíčkem.


Na recept jsem narazila na jednom ze zahraničních blogů, do kterého čas od času kouknu. Teď se jeden z jeho receptů vysloveně hodil, protože jsem narazila na kelímek zakysané smetany, který se krčil někde v zadních partiích ledničky a smetana pomalu mávala na rozloučenou. A taky jsem měla ještě pár pomerančů, které si též říkaly o snědení.

 ingredience:
  • 250 g hladké mouky polohrubá mouka je lepší
  • 200 g krupicového cukru
  • 1,5 čajové lžičky prášku do pečiva
  • 1 čajová lžička pečicí sody
  • 0,5 čajové lžičky soli
  • kůra a šťáva z 1 pomeranče
  • 2 vejce
  • 1 kelímek zakysané smetany
  • 1 čajová lžička vanilkového extraktu (nebo část cukru nahradit vanilkovým)
  • 125 g rozpuštěné hery nebo 0,5 hrnku oleje (dala jsem to půl na půl, nebo rozpustit 125 g másla)
  • cca 120 g nahrubo nasekané čokolády s min. 50% kakaa (kupuji v Lidlu 200 g na vaření)
Troubu předehřát na 150 stupňů, smíchat zvlášť suché a mokré ingredience, nakonec vmíchat čokoládu a těsto nalít do rakvičkové formy, vyložené pečicím papírem a péct cca 50 minut. Špejlí zkusit, zda je těsto propečené. Když je propečené, vytáhnout formu a nechat chlebíček chvilku chladnout. Asi po 15 - 20 minutách vyndat chlebíček pomocí pečicího papíru a nechat vychladnou na mřížce, nebo dřevěném prkýnku.


Tahle buchta je krásně vláčná, rozhodně se vám nebude při její konzumaci prášit od pusy. Měla drobnou vadu - část čokolády propadla ve formě až ke dnu, ale to byla čistě estetická vada a další vadou bylo to, že došlo k velmi rychlé sublimaci celé buchty.

4 komentáře:

  1. Ahoj Dittu, tohle nezní vůbec špatně. Taky peču jeden takový pomerančový, myslím, že ho mám asi i na blogu, po upečení se prolívá pomerančovým sirupem a chutná fakt dobře.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helčo, Ten tvůj pomerančový chlebíček jsem pekla, přišel mi něco jako poundcake, který jsem taky už dělala a mám ho na blogu v rubrice "to se nepovedlo" a stejně tak dopadl i ten tvůj pomerančový. Nevím, kde se stala chyba, ale oba chlebíčky se mi zdrcli při pečení. Tenhle zatím vyšel, ale teď ho peču znovu a zatím nevím, jak to dopadne. Snad to bude ok. Pěknou neděli. D,

      Vymazat
  2. Dittko,tak to je jiná!!!Chlebíček jistě okusím, bo vypadá velmi jedle a vůně pomeranče a čokolády to je ono!!!Část cukru nahradím Tvým vanilkovým a je hotovo! K Tvému komentíku,původně jsme chtěli jet sami,jenže děcka čuměli na můj blog zjistili že jedem a chalupa je větší, tak se asi nafaři všichni:-) Dája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dajo, chlebíček určitě zkus, myslím, že by šlo i trochu sundat množství cukru (určitě na 18O g). Jinak, koukám, že ti tvoji tě nenechají "vydechnout" a užít si trochu klidu v komorním prostředí s manželem ani 14 dní v roce :-) . Užij si (klidnou) neděli, D.

      Vymazat