středa 2. května 2012

vafle z podmáslí





Mám ráda těsta, která se zadělávají podmáslím. Když jsem objevila na internetu recept na buttermilk waffles, bylo rozhodnuto a v pondělí jsme si je dali k obědu na sladko a k večeři na slano. Když jsem u toho podmáslí, doma milujeme ovocný koláč, který se jí lžičkou, vespod je ovoce a navrch těsto z podmáslí.

ingredience:
  • 1 hrnek polohrubé mouky
  • 1 hrnek hladké mouky
  • 1 čajová lžička prášku do pečiva
  • 1 čajová lžička sody bicarbony
  • 1/2 čajové lžičky soli
  • 2 vejce, rozšlehaná
  • 2 hrnky podmáslí
  • 4 polévkové lžíce másla, rozpuštěné a trochu zchladlé

na namazání vaflí:
  • tvaroh+marmeláda+šlehačka+skořice
  • šunka+sýr
  • tvarohové pomazánky
  • atd.
Ze všech surovin umíchat hladké těsto, rozpálit vaflovač a péct jednu vafli za druhou. Těsta je z této dávky docela dost. Dá se uložit do lednice a večer nebo ráno k snídani upéct vafle čerstvé.


Vafle jsou dobré i na slano. Dala jsem si na ně čerstvý sýr a sušená rajčata a bylo to moc dobré. Napadlo mě, že až bude vhodná příležitost, upeču vafle, rozdělím je na jednotlivé dílky a udělám z nich takové krapet větší jednohubky.


Nakonec se ještě zmíním o jednom milém překvapení. Od jedné, pro mě dosud neznámé, blogerky jsem dostala ocenění. Tímto kivi ještě jednou děkuji a přikládám obrázek zmíněného ocenění.

                                         

5 komentářů:

  1. Ahoj Ditko,doplazila jsem se na PC trápí mě po pouti ischias a jsem dodělaná na ultimo!!!V mých létech se nemá lítat v povětří na kolotočích všeho druhu,jak moudře vypotil můj drahý....JOOOO,má pravdu!ty už pečeš vafle ,moc se mi to hodí zítra je patulinek!Nějak si je ušmodrchám!Pevně doufám( a přeju si) že Tebe už je trošku lépe....jak budu fit tak se zas ozvu!?Daja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dajo, ty nevíš, že v tvých letech smíš létat jen na koštěti? Ostatní létání by mohlo mít pro tebe fatální následky, pokud už nemělo :-)
      Ischias mě chytnul pár dní před plánovanou operací žlučníku a za dvě hodiny na to, mě chytnul žlučník. V tu cvíli jsem nevěděla, co je horší - nakonec byl horší ten žlučník. Večer jsem skončila ve špitále a naštěstí léky na bolest žlučníku zabraly i na ischias. Ten jsem měla "načatý" už asi měsíc a nebylo to z lítání na kolotoči, ale z oblékání ponožky hned po ránu - tělo je ztuhlé a tak se taková věc občas stane (nikdy mi nebylo jasné, který blbec vymyslel kdysi dávno v rádiu cvičení ihned po vylezení z postele). Dej se brzo do kupy a pamatuj si - žádné kolotoče, maximálně košťátko :-)

      Vymazat
  2. Dittu, gratuluji k ocenění a děláš mi chutě! Nemám vaflovač...
    Hezký večer, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, díky. Když nemáš vaflovač, zkus lívance :-) Hezký víkend.

      Vymazat
  3. Miluju vafle, z podmáslí jsem ještě nezkoušela. Sendvičovač Sencor však zvládne vše ;-) http://sendvicovac3v1.cz/

    OdpovědětVymazat