neděle 4. srpna 2013

kuřecí triskel, alias kuře s celerovo estragonovou omáčkou


Jde o jídlo hodně dobré, dosti snadné a vůbec se nehodící do letních veder a už vůbec nic nemající společného se symbolem triskelu. Zase to kouzlo nechtěného zapůsobilo, když jsem rovnala kuřecí čtvrtky do kastrolu a chtěla jsem, aby se mi do něj pěkně vešly.

ingredience:

  • 3 - 4 kuřecí čtvrtky, nebo 1 rozporcované kuře osolené a opepřené
  • trochu oleje + kousek másla na opečení masa
  • 1 - 2 cibule, nakrájet na drobno
  • bulva  celeru, nastrouhaná na hrubo
  • kelímek šlehačky
  • hrst nasekaných lístků estragonu
  • sůl, mletý pepř na dochucení
  • 2 vrchovaté lžíce hladké mouky, rozmíchat ve studené vodě

Na oleji a kousku másla opéct kousky kuřete dozlatova, vyndat je z kastrolu a na tom samém tuku opéct nakrájenou cibuli, k ní po chvilce přidat nastrouhaný celer a oboje chvíli restovat, až začne celer krásně vonět. Na restovaný celer s cibulí vrátit zpět kuřecí maso, přidat estragon, podlít vodou a dusit do měkka. Pak kuře vyndat, do omáčky nalít přes sítko rozmíchanou hladkou mouku a povařit 15 - 20 minut. Nakonec zalít šlehačkou, chvilku povařit a do hotové omáčky vrátit kuřecí maso a dochutit solí a pepřem. Lze podávat např. s hrnkovými knedlíky, těstovinami, rýží nebo noky.


Když vařím kuře na tento způsob, musím si dávat velkého "majzla", abych se "neprochutnala" během vaření až na dno kastrolu. Také kuřecí maso oberu z kostí, než ho vrátím zpět do omáčky.

5 komentářů:

  1. Ahoj Dittu, vypadá to úžasně, ale...já mám trochu problém s estragonem, pořád jsem mu nějak nepřišla na chuť.
    Hezký večer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helčo, vraž tam tymián a bude po problému :-)

      Vymazat
  2. Dittko,já chválím ty pěkné nohy!!!!!Uchvátily mě svým vzhledem!Mám ráda vše co je z celeru ,pomazánky , řízky,saláty i pod maso .To víš ,že to zkusím .Kuře dělám různě a bude to zas změna a k tomu rýži,tu mám ráda.Tak vydrž vedra ,když jsi přežila vodu tak to zvládneme!Měj se Daja.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Dajo, ty nohy se mi povedly, máš pravdu :-) Vedra nesnáším. Pro mě je optimální teplota tak 26-28 stupňů. Jestli máš nějaký zajímavý recept z celeru, tak se poděl, budu ráda.

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den,

    Všimli jsme si, že máte spoustu chutných receptů na vašem blogu a chtěli bychom Vám představit naši novou webovou stránku http://www.vyhledejrecepty.cz/ kde si naši uživatelé mohou vybírat z více než 85 000 posbíraných receptů. Na stránce jsme vytvořili také žebříček Tob blogů, kde najdete všechny přidané blogy a můžete přidat i ten Váš. My zkopírujeme všechny recepty a uživatelé je pak mohou nalézt pomocí našeho vyhledávače. Tím pádem se zvýší návštěvnost Vašeho blogu. Nemusíte se obávat, vše Vám nabízíme zcela zdarma.

    Vyhledejrecepty.cz má své sesterské webové stránky na celém světě. Budeme velmi rádi když se stanete součástí této velké rodiny.

    V případě že máte nějaké otázky obraťte se na nás.

    S pozdravem,
    info@vyhledejrecepty.cz

    OdpovědětVymazat