čtvrtek 21. dubna 2011

pečený lilek s rajčaty


Pečený, nebo taky gratinovaný lilek s rajčaty je vynikající lehké jídlo, které se dá jíst teplé i studené. Pro vegetariány a dietáře lehká večeře, pro masožravce výborná příloha ke grilovaným masům.



ingredience:
Množství jednotlivých surovin neuvádím, záleží na počtu strávníků. Já jsem pro dva lidi pekla 1 velký lilek, 4 větší rajčata a asi 6 stroužků česneku (máme už jenom ten čínský a toho se musí dát více).
  • lilek nakrájený na plátky
  • rajčata nakrájená na plátky
  • česnek, nasekat
  • tymián
  • olivový olej
  • sůl
  • mletý pepř
Na dno zapékací misky nalít trochu oleje a nasypat trochu sekaného česneku. Dno misky střídavě pokrýt plátky lilku a plátky rajčat, posypat zbylým česnekem, posolit, posypat čerstvě mletým pepřem a povrch pokapat olivovým olejem. Dát péci do středně vyhřáté trouby asi na 45 minut.


Během pečení jsem otočila plátky lilků tak, aby se stejnoměrně opekly (ta část, která je v první půlce schovaná pod rajčetem se otočí ven a ta, která byla venku se otočí pod rajče). Dalo to sice trochu práce, ale určitě se to vyplatilo.
Jako příloha nám stačil opečený chléb a čerstvá houska.

6 komentářů:

  1. Milá Ditko,lilek je báječný!Bezva recept,já ho peču jako Italové na sucho na plotýnce a pak vydlabu,dám česnek a potíram topinku ,ale ke grilovanému masičku to Tvoje bude supr!V květnu máme 4oslavy tak budu grilovat udělám TO!Přeji krásné a pokojné svátky a hodně sluníčka,vyhřívej kolínko, Daja

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Dajo. Vidím, že u vás lilek taky frčí. Ten pečený na sucho dělám taky a přidám pak různé přísady a je to pak hrozně žrací. Budu to dělat, tak dám hned recept.
    Koleno už půjde po svátcích pracovat a pak se uvidí, snad to bude ok. Taky ti přeji hezké svátky. Ditta

    OdpovědětVymazat
  3. Dittu, mňam! Díky tobě jsem jako bleskem v Chorvatsku, tam tuhle baštu tedy fakt umí! Možná to bude dokonale vyzrálou zeleninou, dobrým olejem, nečínským česnekem...
    V týdnu jen už lilek grilovala, to počasí mi udělalo chuť na letní jídlo :o)
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Heleno, tomu tvému se říká "cestování pomocí jídla" :-)).
    Jinak souhlasím s tebou, že s neskleníkovými rajčaty a pořádným česnekem to je určitě o 100% lepší. Di

    OdpovědětVymazat
  5. Vynikající. Jen jsem neměla tymián, tak jsem tam dala bazalku a fakt je to pochoutka! :)

    OdpovědětVymazat