sobota 23. října 2021

jednoduché (taky svatební) koláčky

 

Vláčné, křehké skoro svatební koláčky ke kávě po obědě, které jsou jednoduché a rychle připravené v mezičase, než se mi uvaří dvě dávky hrnkových knedlíků.

Recept jsem před lety dostala od kolegyně z práce a úplně jsem na něj zapomněla. Při listování v knížce receptů jsem na něj čirou náhodou narazila a hned se mi vybavilo, jak byly koláčky dobré a rozplývaly se v ústech. 

ingredience na  koláčky:

těsto:

  • 300 g hladké mouky
  • 250 g másla (možno nahradit např. Herou, ale chuť másla je nenahraditelná)
  • 100 g taveného sýra (použila jsem Smetanito)
náplň:
  • jablka zavařená ve vlastní šťávě (na dávku 1 velká zavařovací sklenice)
  • cca 1 polévkové lžíce kukuřičného škrobu
  • cca 1 polévková lžíce mleté skořice
  • 2-3 polévkové lžíce cukru
  • máslovo - mandlová drobenka (polohrubá mouka, mleté mandle, máslo, cukr krystal+vanilkový cukr)

Z hladké mouky, másla a sýra vypracovat těsto a uložit ho na chvíli do lednice a mezitím připravit drobenku. Do zavařených jablek vmíchat škrob, cukr a skořici. Těsto rozdělit na dva díly, z každého udělat váleček nakrájet ho na 24 dílků. Z každého dílku udělat malý koláček, naplnit ho jablky a posypat drobenkou. Péci při 160 stupních asi 20 - 25 minut, ale pro jistotu průběžně stav koláčků kontrolovat. Z dávky jsou dva plechy po 24 koláčcích.

Chhuťově jsou koláčky nejlepší s jablečnou náplní, která se dá připravit z čerstvých jablek, nebo se dají použít jablečná povidla. Drobenku s mletými mandlemi jsem dělala od oka, ale mandle lze vynechat, na výsledném chuťovém efektu to nemá skoro žádný vliv. Koláčky jsou skvělé i s obyčejnou drobenkou.

Na konec jedna technická poznámka. Koláčky je nejlepší tvarovat částečně na pracovní desce, přenést je na plech, na plechu dotvarovat a na plechu je pak také plnit jablky a posypat drobenkou.



2 komentáře:

  1. Ditto, zdravím a moc ráda tě tady vidím!
    Koláčky máš jako malované, s jablečnými povidly je dělala moje mamka, budu jí to muset připomenout :o)
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helčo, díky. Nejsou sice jako když střelí, ale chuťově jsou výborné.

      Vymazat